T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / MERKEZ - KÜTAHYA ÖZEL EĞİTİM ANAOKULU

Haberler

Haberler

Haz

  En güzel ve en özel Sevgili Annelerimizin ''Anneler Günü '' kutllu olsun.

Haz

  Okulumuzda velilerimize düzenlemiş olduğumuz seminer de, verdiği değerli bilgiler ve katkılar İçin Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Nöroloji Ana Bilim Dalı Dr. Öğr. Üyesi Sayın Gönül AKDAĞ Hanımefendi’ye ve seminerimize katılan Değerli Velilerimize çok  teşekkür ederiz. 

Haz

Cahit Arf Dijital Sanat Galerisi

Dijital sanat galerisi dizayn programı ile hazırlanan Cahit Arf Sanat Galeri’sinde öğrencilerimize giriş kısmında Cahit Arf’ı tanıtırken diğer bölümlerde ise matematik becerilerini pekiştirmeyi amaçladık. Dijital ekran kullanma becerileri ile galerimizi gezen öğrencilerimiz, yolculuklarında uğradıkları istasyonlarda birçok matematik becerilerini tekrar etme şansı buldu.

Galerimizde öğrencilerimize kazandıracağı beceri alanları şu şekildedir :

-          Sayılar (1-10)

-          Yarım Bütün Kavramı

-          Tane Kavramı

-          Sayma Becerisi

-          Dijital ekran kullanma becerisi

-          İfade Edici Dil Becerileri

-          Eşleme

-          El Göz Koordinasyonu

Haz

 Kütahya Özel Eğitim Anaokulu Öğrencileri sanal TBMM gezisinde...

Haz

23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı dolayısıyla geleneksel hale gelen etkinliğimizde öğrencilerimiz Okul Müdürümüz Sevil ALTUNDAL'ın koltuğuna oturdular.

Haz

 Şeker tadında bir bayram geçirmeniz dileğiyle... İyi Bayramlar

Haz

 Kütahya'nın , 200 yıldan fazla zamandır devam eden yöresel geleneklerinden biri olan Küpecik Ramazan ayında çocukların yaptığı bir etkinliktir.Çocukların sosyalleşmesine ve birlik sağlamasına katkı sağlamaktadır. İftardan sonra çocukların biraraya gelerek ''Küpecik '' manisini söyleyerek komşularını ziyaret etmelerini ve onların da hediye vermesini kapsamaktadır.

  Kütahyalı çocukların evlerden harçlık isterken söylediği Küpecik manisi şöyle:

"Heey! Küpecik, küpecik, yağdan baldan küpecik

Yağ olmazsa bal olsun, ev sahibi sağ olsun

Ev sahibi, evde misin? Evde değil, dağda mısın?

Dağda yılan kışlasın kışlasın

Allah biricik çocuğunuzu bağışlasın

Al yanaklı yenge, bal yanaklı yenge

Merdivenden in de gel, in de gel

Bizim sarı beşlikleri al da gel, al da gel

Kapı altında tırtıl, beşliği ver de kurtul."

Haz

  Bugün çok önemli misafirlerimiz vardı. Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Sağlık bilimleri fakültesinin Değerli Dekanı ve Akademisyenleri  ile ortak yürüteceğimiz projenin detaylarını görüşmek üzere büyük bir  heyecanla bir araya geldik. Bütün bölümleri ve imkanları ile bize verdikleri destek ve nazik ziyaretleri için, başta  Sayın Dekanımız  Prof.Dr.Duygu  PERÇİN RENDERS Hanımefendi olmak üzere Değerli Bölüm Başkanları ve Akademisyenlerimiz Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölüm başkanı Dr. Öğretim Üyesi Meltem Işın TAŞ ARIK,  Ebelik bölüm başkanı Dr Öğretim Üyesi  Ayşegül DURMAZ, Ergoterapi  bölüm başkanı Dr Öğretim Üyesi  Emrah AFŞAR, Dil Konuşma  Terapisi başkanı Dr. Öğretim Üyesi  Didem ÇEVİK, Sağlık Yönetimi bölümünden Dr. Öğretim Üyesi Mustafa KARATAŞ, Beslenme ve Diyetetik bölümü Öpretim Görevlisi Hatice PARLAK, Fizyoterepi bölüm başkan yardımcıları Dr. Öğretim Üyesi İsmail  OKUR, Dr. Öğretim Üyesi Vedat KURT, Fakülte Sekreteri Senai ELMAS’a ve bizim yolumuzu açan, yüreklendiren  Hemşirelik Bölümü Dr.Öğretim Üyesi Emine GÜDEK SEFEROĞLU’na çok teşekkür ederiz. @ksbu.kurumsal @ksbü @duygupercinrenders @eminegdsf @ozelegitimverehberlik @cemalozdemir067 @kutahyamilliegitim

Haz

   EYDE, UDA (Uygulamalı Davranış Analizi) ilkelerine dayalı çeşitli öğretim tekniklerinin sistematik kullanımıyla otistik özellikler gösteren çocuklara çeşitli beceriler kazandırmak amacıyla Lovaas tarafından geliştirilmiş, bilimsel dayanaklı bir uygulamadır.

EYDE uygulamaları başta ABD olmak üzere pek çok ülkede uzun yıllardır yürütülmekte olup, bu uygulamaların otizm tanılı çocuklar üzerinde yarattığı etkilere ilişkin çok sayıda deneysel araştırma bulgusu mevcuttur. Öte yandan, Türkiye’de bu tür uygulamaların alanyazında önerildiği biçimde sistematik olarak yürütülmesi çalışmaları ancak son yıllarda başlamıştır.

Öğretimde kullanılan en temel davranışsal süreçler; sistematik pekiştirme (olumlu pekiştirme, ayrımlı pekiştirme, pekiştirmeyi silikleştirme vb.), uyaran kontrolü (öncül düzenleme, ipucu sunma ve silikleştirme vb.), güdüsel işlemler (pekiştirmenin etkililiğini artırmak amacıyla çocuğun ilgilerinden, tercihlerinden vb. yararlanma) ve genellemedir (Hayward, Gale ve Eikeseth, 2009

Erken yoğun davranışsal eğitim programları otizmli çocuklar için hayati önem taşıyor. Çünkü eyde programlarına en az 2 yıl süreyle devam eden otizmli çocukların yaklaşık yarısı ileriki yıllarda normal eğitim ortamlarına devam edebilmekte ve toplumsal yaşama katılabilmektedir. 

Otizm Vakfında uygulanan EYDE programının kapsamı

1- Eşleme Becerileri

2- Ayırma(Sınıflama) Becerileri

3- Taklit Becerileri

4- Alıcı Dil Becerileri

5- İletişim Öncesi Beceriler

6- Oyun Becerileri

7- İfade Edici Dil Becerileri

8- El Becerileri

9- Tuvalet Becerileri

10- Temel Özbakım Becerileri

EYDE programlarının hedef kitlesi 3-7 yaş arası otizmli çocuklardır. Eğitime olabildiğince erken başlamak çocuğun gelişimi için önem taşımaktadır.

EYDE programlarının yoğunluğu; programın kalitesi ve etkililiği açısından çok önemlidir. Haftada 20-40 saat arası eğitim hedeflenir. Bu nedenle Vakıfta 3 program alternatifi sunmaktayız.

1.Alternatif: haftada 5 gün, tam gün eğitim

2.Alternatif: haftada 5 gün yarım gün eğitim

3.Alternatif: haftada 3 gün tam gün eğitim

Haz

 Dünya Otizm Farkındalık Günü, Birleşmiş  milletler üyesi ülkeler tarafından her yılın 2 Nisan günü,dünya genelinde  ki Otizm Spektrum bozukluğuna sahip insanlarla ilgili farkındalık oluşturmak amacıyla belitlenen özel bir gündür.

Haz

  Bugün okulumuzu Kütahya Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Çocuk Gelişimi Bölümü 11.sınıf öğrenci ve öğretmenleri ziyaret etti.Özel gereksinimli bireyler ve eğitimleri hakkında bilgi edindiler.Ziyaretleri için kendilerine çok teşekkür ederiz.

Haz

  Orman Haftası,Türkiye'de tüm okullarda 21 - 26 Mart tarihleri arasında kutlanan bir haftadır. Ayrıca, ağaç bayramı olarak da adlandırılır. Amaç, çocuklara ormanların geleceğimiz için önemini anlatmaktır. Hafta botunca tüm turtta fidanlar dikilir ve ağaç ile ormanın doğaya ,ekonomiye katkıları anlatılır. Bizler de orman haftasını bahçemize ağaç dikerek kutladık. 

Haz

  2011 Yılında tüm dünyada ''Down Sendromu'' hakkında toplumsal farkındalık oluşturmak,down sendromlu bireylerin ayrımcılık ve olumsuz tutumlara maruz kalmasını önlemek,erken ve sürekli eğitimin önemine dikkat çekmek amacıyla Birleşmiş Milletler tarafından 21 Mart Dünya Down Sendromlular Farkındalık Günü ilan edilmiştir.

Haz

  Neşli Adımlar Sınıfı velilerimizden Kübra Hanımın katılımıyla öğrencilerimiz portakal suyu sıkıp afiyetle içtiler.CV Vitamini bağışıklık sistemimizi güçlendirir, güçlü bir antioksidandır.Evimizden turunçgilleri eksik etmeyelim,afiyetle yiyelim.

Haz

   Müdür Yardımcımız Şemsettin KAYALI'nın tasarladığı okul logomuzun Tasarım Tescil Belgesini aldık. Değerli  Müdür Yardımcımıza emekleri için teşekkür eder bu güzel sonuç için de tebrik ederiz.